

Keywords: racing game, non-player character, unity ml-agents, reinforcement learning. NPCs that have been developed with Unity ML-Agents also get less total time compared to the total time required for a player to take 3 laps on a track, which is 55.9 seconds compared to 59.4 seconds. The results obtained by utilizing Unity ML-Agents are NPCs that can traverse various kinds of tracks and can avoid collisions. NPCs are trained using the reinforcement learning method with Unity ML-Agents which aims to train NPCs by providing rewards to achieve optimal results. Unit圓D provides an open-source API called Unity ML-Agents which can be used to train NPCs. Researchers suggest using machine learning methods to overcome these problems. Likewise, making a competitive racing NPC requires a complex rule base design. The disadvantage of the waypoint method is that it must be set manually for each track, and it takes a long time to set the waypoint for each track. In general, NPCs were developed using the waypoint method for navigation across racetrack. Of course, the development of a racing game cannot be separated from the development of NPCs as opponents of the players. The racing game aims to provide players with a challenging and fun experience in a race against cars controlled by the game or commonly known as the Non-Player Character (NPC). Nowadays, the development of game technology is very fast, especially in racing games. Kata kunci: gim balapan, non-player character, unity ml-agents, reinforcement learning. NPC yang telah dikembangkan dengan Unity ML-Agents juga mendapatkan waktu total yang lebih sedikit dibandingkan dengan waktu total yang diperlukan pemain untuk menempuh 3 lap putaran pada suatu trek yaitu 55,9 detik dibandingkan dengan 59,4 detik. Hasil yang didapatkan dengan memanfaatkan Unity ML-Agents adalah NPC yang dapat melintasi berbagai macam trek dan dapat menghindari tabrakan. NPC dilatih menggunakan metode reinforcement learning dengan Unity ML-Agents yang bertujuan untuk melatih NPC dengan cara memberikan reward agar mencapai hasil yang optimal.

Unit圓D menyediakan sebuah open-source API bernama Unity ML-Agents yang dapat digunakan untuk melatih NPC. Peneliti mengusulkan menggunakan metode machine learning untuk mengatasi permasalahan tersebut. Begitu juga untuk membuat NPC balap yang kompetitif dibutuhkan desain rule base yang kompleks.
#Lomba mobil balap manual#
Kekurangan dalam metode waypoint adalah harus diatur secara manual untuk setiap trek dan memakan waktu yang lama untuk mengatur waypoint pada setiap trek. Pada umumnya NPC dikembangkan menggunakan metode waypoint untuk navigasi dalam melintasi trek balapan. Pengembangan gim balapan tentunya tidak dapat lepas dari pengembangan NPC sebagai lawan main dari pemain. Gim balapan memiliki tujuan untuk memberikan pemain sebuah pengalaman yang menantang dan menyenangkan dalam sebuah balapan melawan mobil yang dikendalikan oleh gim tersebut atau biasa disebut dengan Non-Player Character (NPC). Atau, dengan risiko kesehatan dan keselamatan partisipan dan pihak ketiga, tindakan tersebut dapat dilakukan di jalan-jalan raya dalam pertemuan tak resmi atau tujuan-tujuan perorangan. Lompat bukit dapat dilakukan dalam lomba-lomba balap reli resmi. Kegiatan tersebut juga disebut "hill topping" dan "yumping". Lompat bukit adalah tindakan mengangkat mobil balap dengan menaikkannya ke atas bukit, yang menyebabkan mobil tersebut melompat.

Depending on the height of the hill, it can result in injury or death. But unfortunately, hill jumping can also be much more rarer with skateboards, it can take place on roads, trails, or even ramps. Or, at substantial risk to the health and safety of participants and third parties, it may take place on public roads at informal gatherings or by thrill seeking individuals. Hill jumping may take place at formal rally racing events. The activity is also called "hill topping" and "yumping". Hill jumping is the act of accelerating a rally vehicle as it approaches the top of a hill, causing the vehicle to go airborne.
